تصویر-خرابی-اسکیت-غلتکی-0808

خرابی اسکیت غلتکی

خرابی اسکیت غلتکی

برای جلوگیری از خرابی اسکیت غلتکی چه کنیم؟ اسکیت غلتکی چیست؟ آیا برای تبدیل شدن به یک متخصص در تعمیر و نگهداری اسکیت غلتکی نیاز به کمک دارید؟ آکادمی اسکیت قراگوزلو در ادامه به بررسی علل خرابی اسکیت غلتکی و راه های نگهداری از اسکیت می پردازد. با ما باشید تا اسکیت های خود را در بهترین شکل ممکن نگه دارید. ما تمام اجزای اصلی، از چکمه‌ها تا ایستگاه‌ها، چرخ‌ها تا بلبرینگ‌ها را پوشش می‌دهیم تا بتوانید مطمئن شوید که اسکیت‌هایتان در حالت ایده آل قرار دارند.

خرابی اسکیت غلتکی به دلیل چکمه های اسکیت غلتکی

چکمه های اسکیت نقش مهمی در ساخت کلی دارند. آنها معمولاً از چرم، وینیل یا ترکیبی از هر دو ساخته می شوند. چکمه ها می توانند راحتی و پشتیبانی را در حین حرکت شما فراهم کنند. آنها باید تمیز و خشک نگه داشته شوند تا از ترک خوردن جلوگیری شود و باید به طور دوره ای درزها را برای هر گونه دوخت شل بررسی کنید. می‌توانید از نرم‌کننده چرم و اسپری ضد آب استفاده کنید تا آنها را در شرایط خوبی نگه دارید.

بیشتر بخوانید:

بهترین کلاس اسکیت در تهران

پیست اسکیت غرب تهران

خرابی اسکیت غلتکی به دلیل رولر اسکیت

استاپ های اسکیت غلتکی مکانیسم هایی هستند که در نوک پا و پاشنه چکمه قرار دارند و به شما کمک می کنند سرعت خود را کاهش دهید یا کاملا متوقف کنید. آنها معمولاً از لاستیک یا پلاستیک ساخته می شوند و باید در شرایط خوبی نگهداری شوند. مطمئن شوید که آنها را به طور منظم برای هر گونه سایش و پارگی بررسی کنید. ترک خوردگی، پارگی یا قطعات گم شده را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید. علاوه بر این، از روان‌کننده‌هایی مانند موم اسکیت استفاده کنید تا مطمئن شوید که بهترین چسبندگی و طول عمر را دارند.

اگر به دنبال لوازم ایمنی اسکیت هستید همین حالا به این لینک بروید.

چرخ های اسکیت غلتکی

چرخ‌های اسکیت در اشکال، اندازه‌ها و مواد مختلف تولید می‌شوند. چرخ های سخت، نرم، پلی اورتان و حتی سرامیکی موجود است. بسته به سبک اسکیت و سطح مهارت خود، می توانید اسکیت غلتکی کاملی را با ترکیب مناسب اندازه چرخ، سختی و مواد بسازید.

برای اینکه چرخ های خود را در بهترین شکل ممکن نگه دارید، مطمئن شوید که آنها را به طور مرتب تمیز کرده و سایش و پارگی را بررسی کنید. اگر متوجه هر گونه مشکلی در آج چرخ یا بلبرینگ شدید، قطعات آسیب دیده را در اسرع وقت تعویض کنید. همچنین باید چرخ های خود را به صورت دوره ای بچرخانید تا از سایش یکنواخت هر چهار چرخ اطمینان حاصل کنید.

تصویر-خرابی-اسکیت-غلتکی-0808

بلبرینگ اسکیت غلتکی

یاتاقان های یک اسکیت غلتکی برای ایجاد یک سواری روان و سریع ضروری هستند. یاتاقان های اسکیت غلتکی از توپ های فولادی ریز تشکیل شده اند که در داخل یک حلقه فلزی بیرونی و یک حلقه فلزی داخلی قرار گرفته اند. این ترکیب به چرخ ها کمک می کند تا آزادانه روی محور اسکیت بچرخند و به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی سرعت خود را افزایش دهید. برای اینکه بلبرینگ های اسکیت را در بهترین شکل ممکن نگه دارید، مهم است که مطمئن شوید که به طور منظم تمیز و نگهداری شوند.

این شامل حذف زباله یا گرد و غباری است که ممکن است در بلبرینگ جمع شده باشد و در صورت فرسودگی یا آسیب دیدن یاتاقان ها، آنها را جایگزین کنید. علاوه بر این، روغن کاری منظم یاتاقان ها بسیار مهم است. این کمک می‌کند تا آنها به آرامی و کارآمد کار کنند، که کلیدی است برای استفاده حداکثری از اسکیت‌های غلتکی.

تجهیزات لازم برای اسکیت

علاوه بر زانوبند، تجهیزات محافظ دیگری نیز وجود دارد که به طور خاص برای اسکیت طراحی شده است.

پد آرنج: همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، این پدها از آرنج محافظت می کنند. اسکیت بازها بالشتک آرنج می گذارند و از آرنج پد استفاده می کنند تا ضربه ای را که هنگام سقوط تحمل می کنند به حداقل برسانند.

محافظ مچ: اسکیت بازها از محافظ مچ دست استفاده می کنند تا از مچ دست و دست در برابر شکستگی یا رگ به رگ شدن محافظت کنند.

محافظ دهان: این وسایل ایمنی اسکیت خطر آسیب های دهانی و دندانی را در صورت درگیر شدن اسکیت باز در تصادف کاهش می دهد.

کلاه ایمنی: این یک ابزار محافظ اسکیت است که از سر محافظت می کند و می تواند جان یک اسکیت باز را در تصادفات جدی نجات دهد.

در زمان آموزش اسکیت، استفاده از محافظ مچ دست، پد زانو و آرنج، محافظ دهان، کلاه ایمنی و … را عادت کنید. همه این تجهیزات ایمنی به یک تجربه اسکیت ایمن تر و لذت بخش تر کمک می کنند!

امیدواریم این نکات نگهداری از اسکیت برایتان مفید باشد. اگر به دنبال تعدادی اسکیت و لوازم جانبی شگفت انگیز برای ایجاد اسکیت های سفارشی هستید، و یا به دنبال آکادمی اسکیت در غرب تهران هستید، همین حالا با آکادمی اسکیت قراگوزلو تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *