تصویر-نکات-نگهداری-از-اسکیت-6852

نکات نگهداری از اسکیت

فهرست مطالب

نکات نگهداری از اسکیت

آیا شما هم به دنبال نکات نگهداری از اسکیت هایتان هستید؟ چه اسکیت های خود را از آکادمی اسکیت قراگوزلو خریداری کنید یا از قبل اسکیت های خود را داشته باشید، می خواهید تا جایی که ممکن است دوام داشته باشند. این نکات نگهداری زیر را دنبال کنید تا اسکیت های شما تا سال های آینده به بهترین شکل به کار خود ادامه دهند!

مشکلات اسکیت غلتکی که باید مراقب آنها باشید!

برخی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است با اسکیت خود متوجه شوید عبارتند از:

چرخ ها آزادانه نمی چرخند.

یک اسکیت به جای اینکه مستقیم بچرخد، به سمت چپ یا راست کشیده می شود.

چرخ ها محکم نیستند و کنترل کردن خود با مشکل مواجه می شود.

تصویر-نکات-نگهداری-از-اسکیت-6852

نکات مهم در انتخاب کفش اسکیت

بهترین کفش اسکیت برای شما به وزن، اندازه و نوع دویدن شما وابسته است. اما در کل، این نکات را در نظر بگیرید:

  1. اندازه: مهمترین عامل در انتخاب کفش اسکیت، صحیح بودن اندازه آن است. بررسی کنید که کفش به طور صحیح در پاهایتان جا می‌شود و فضای کافی برای حرکت و راحتی دارد.

  2. سازگاری با پاها: بررسی کنید که کفش اسکیت مورد نظر به درستی با قوس پا و کمربند پاهایتان سازگار است و پشتیبانی مناسبی برای آنها فراهم می‌کند.

  3. جنس باکیفیت: معمولاً کفش‌های اسکیت از چرم یا مصنوعات مصنوعی ساخته می‌شوند.

  4. تثبیت پا: مطمئن شوید که کفش اسکیت شما دارای کفی مناسب به منظور ارتقای کیفیت و جلوگیری از حرکت پا است.

  5. پایه‌ها: مطمئن شوید که پایه‌های کفش اسکیت دارای پیچ و مهره‌های مناسبی برای نصب و تنظیم صحیح در دستگاه‌های اسکیت می‌باشند.

اهمیت توجه به این نکات در انتخاب کفش اسکیت، به عنوان اثرگذارترین عامل بر عملکرد و راحتی شما در طول آموزش اسکیت می‌باشد.

شما می توانید جهت اطلاع ازکلاس اسکیت خوب در تهران  به این صفحه بروید.

مهمترین نکات نگهداری از اسکیت

هنگامی که برای اولین بار اسکیت های خود را خریداری می کنید، یک بررسی اولیه انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که چرخ ها به درستی وصل شده اند، مهره چرخ محکم به داخل پیچ شده است و هیچ فاصله ای بین مهره چرخ و چرخ وجود ندارد.

اگر اسکیت شما چهارچرخ است، بررسی کنید تا مطمئن شوید که اسکیت با ارتفاع دلخواه شما تنظیم شده است.

برای چهار چرخ‌ها، شما همچنین باید محل بین چرخ‌ها را بررسی کنید و آن پیچ ها را نیز سفت کنید.

بعد از هر جلسه آموزش اسکیت، چرخ ها، مهره چرخ ها و… را بررسی کنید.

مطمئن شوید که چرخ های اسکیت های شما شل نشده اند. در صورت وجود آنها را سفت کنید. سواری شل یک سواری خطرناک است، بنابراین چرخ های خود را سفت کنید.

تمام کثیفی یا زنگ زدگی باید با الکل تمیز شود. از صابون ظرفشویی استفاده نکنید صابون ظرفشویی به اسکیت های شما آسیب می رساند.

در صورت لزوم، برای تعمیرات اضافی اسکیت به پیست اسکیت غرب تهران مراجعه کنید.

بو را می توان با هوای تازه و نور خورشید از بین برد. کفی اسکیت های خود را کاملاً در معرض نور خورشید قرار دهید تا بو را از بین ببرید. جوش شیرین نیز ممکن است یک درمان قابل قبول باشد.

اگر برای مراقبت از اسکیت های خود وقت بگذارید، سال ها دوام خواهند آورد و برای مدت طولانی سواری نرم خواهند داشت. اگر وقت خود را صرف تعمیر و نگهداری اسکیت کنید، مجبور نخواهید بود پول را برای یک جفت اسکیت جدید سرمایه گذاری کنید.

اگر به دنبال خرید لوازم ایمنی اسکیت هستید همین حالا به این صفحه بروید.

چند بار یکبار باید بلبرینگ های اسکیت را تمیز و روغن کاری کرد؟

شما باید هر چند ماه یکبار یاتاقان های اسکیت خود را تمیز و روغن کاری کنید، بسته به اینکه چند بار اسکیت می کنید. اگر مکرراً اسکیت سواری می‌کنید، ممکن است لازم باشد یاتاقان‌های خود را بیشتر تمیز و روغن کاری کنید.

هنگام خرید کیف اسکیت به چه نکاتی توجه کنم؟

هنگام خرید یک کیسه اسکیت، به دنبال کیفی باشید که بادوام باشد، فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشد و حمل آن آسان باشد. مطمئن شوید که مناسب اسکیت شماست و دارای محفظه های اضافی برای نگهداری لوازم جانبی است.

شما می توانید جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با نحوه پوشیدن زانوبند اسکیت به این لینک بروید. 

تمیز کردن اسکیت های خود

چه یک اسکیت باز مبتدی باشید که فقط می خواهید از تجربه اسکیت خود حداکثر استفاده را ببرید یا یک بازیکن حرفه ای دربی ، نکات نگهداری از اسکیت برای حفظ اسکیت هایتان در شرایط عالی ضروری است. تمیز نگه داشتن اسکیت های خود همچنین به جلوگیری از انتشار میکروب ها و ویروس هایی که ممکن است در دراز مدت باعث عفونت و بیماری شوند کمک می کند.

توصیه می شود که اسکیت های خود را به طور منظم تمیز کنید، مثلاً هر 1 تا 3 ماه یا بعد از ده جلسه اسکیت. این نه تنها آنها را تمیز نگه می دارد، بلکه به افزایش طول عمر آنها نیز کمک می کند.

می توانید از پارچه آغشته به الکل برای پاک کردن کثیفی استفاده کنید یا می توانید مقدار کمی از الکل را روی یک دستمال کاغذی بریزید و سپس آن را روی چرخ بمالید.

هنگامی که چرخ ها تمیز شدند، می توانید آنها را دوباره روی اسکیت خود قرار دهید. سپس می توانید یک قطره روغن به هر یاتاقان بمالید تا به روغن کاری آنها کمک کند. این به کاهش اصطکاک و افزایش شتاب کمک می کند.

بعد، تمیز کردن چکمه های اسکیت خود مهم است. چکمه ها می توانند محل رشد باکتری ها و ویروس هایی باشند که در شرایط مرطوب رشد می کنند. برای جلوگیری از ایجاد کپک  روی چکمه هایتان، باید قبل از استفاده آن ها را بشویید.

می‌توانید با دست بشویید یا کفش‌های اسکیت و وسایل محافظ خود را در یک چرخه ملایم در ماشین لباسشویی قرار دهید. این اقلام پس از شستشو باید کاملا خشک شوند.

در نهایت باید گفت، اگر به دنبال بهترین آکادمی اسکیت هستید، کافی است به آکادمی اسکیت غرب تهران(حسن قراگوزلو) مراجعه کنید و این ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *