نحوه-پوشیدن-زانوبند-اسکیت-7868

نحوه پوشیدن زانوبند اسکیت

نحوه پوشیدن زانوبند اسکیت

آیا به دنبال نحوه پوشیدن زانوبند اسکیت هستید؟ اسکیت سواری، یک فعالیت محبوب است که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن لذت می برند. با این حال، این ورزش نیز با خطراتی همراه است. آسیب های زانو، به ویژه، در میان اسکیت بازان در بهترین کلاس اسکیت در تهران رایج است. خوشبختانه، چیزی وجود دارد که اسکیت بازها می توانند برای به حداقل رساندن احتمال آسیب دیدگی روی آن بگذارند و آن استفاده از زانوبند است.

زانوبندها نه تنها از زانوها محافظت می کنند بلکه به کاهش شدت هر گونه آسیبی که ممکن است در حین اسکیت رخ دهد نیز کمک می کند. در ادامه آکادمی حسن قراگوزلو، در مورد نحوه پوشیدن زانوبند اسکیت، از انتخاب نوع مناسب تا نصب صحیح آنها و نگهداری از آنها برای حداکثر محافظت راهنمایی می کنیم.

انتخاب زانوبند مناسب برای اسکیت

سبک های مختلف اسکیت نیاز به سطوح مختلفی از محافظت دارند. اگر یک اسکیت باز مبتدی یا معمولی هستید، زانوبندهای فوم ممکن است کافی باشد. برای اسکیت تهاجمی، زانوبندهای غلتکی اسکیت سخت توصیه می شود.

اگر در داخل خانه اسکیت می کنید، زانوبندهایی با ضخامت نازک تا متوسط ​​کافی هستند. برای اسکیت در فضای باز و جلسات پارک اسکیت با ضربه زیاد، لایه های متوسط ​​تا ضخیم ایده آل است.

بیشتر بخوانید:

نکات نگهداری از اسکیت

پیست اسکیت غرب تهران

سایز بندی زانوبند

در نحوه پوشیدن زانوبند اسکیت به سایزبندی توجه کنید. زانوبندها در سایزهای مختلف موجود هستند، بنابراین مهم است که قبل از خرید با مربی اسکیت مشورت کنید. زانوبندهای خیلی کوچک یا خیلی بزرگ می توانند ناراحت کننده باشند و قادر به ارائه محافظت کافی نخواهند بود.

نحوه-پوشیدن-زانوبند-اسکیت-7868

به دنبال تناسب مناسب باشید

زانوبندها باید به خوبی جا بیفتند و از زانوی شما به پایین سر نخورند. با این حال، نباید آنقدر سفت باشد که حرکات شما را محدود کند.

نکته مهم اینجاست، همیشه خوب است که به دنبال زانوبندهایی با بند قابل تنظیم یا طراحی آستین باشید تا از تناسب ایمن و در عین حال راحت اطمینان حاصل کنید.

نصب و تنظیم زانوبند برای اسکیت

نحوه پوشیدن زانوبند اسکیت، بسته به نوع شما متفاوت است. با این حال، با هر سه نوع، مطمئن شوید که بالشتک کل کاسه زانو شما را بپوشاند. سعی کنید زانوهای خود را خم کنید، پدها نباید حرکت شما را محدود کنند.

زانوبندها چگونه کار می کنند؟

زانوبندها ابزار محافظی هستند که زانوهای شما را می پوشانند و در برابر ضربه محافظت می کنند. آنها با جذب بخش قابل توجهی از ضربه ناشی از سقوط یا ضربه کار می کنند که در غیر این صورت می تواند باعث صدمات جدی مانند کبودی، بریدگی و حتی شکستگی استخوان شود.

اساساً، اسکیت بازها از پدهای زانو برای کمک به پخش هرگونه ضربه سخت از کاسه زانو استفاده می کنند و در عین حال برخی از پدهای ضروری را برای زانوهای خود نیز فراهم می کنند.

علاوه بر جلوگیری از صدمات، زانوبندها از عضلات اطراف زانو پشتیبانی می‌کنند و آنها را در طول حرکات ناگهانی یا چرخش‌های تیز ثابت نگه می‌دارند.

همچنین، آنها به اسکیت بازان آرامش و اعتماد به نفس می دهند تا ترفندها یا مانورهای جدید را امتحان کنند و اسکیت را لذت بخش تر می کنند.

انواع زانوبند

زانوبندها را می توان بر اساس نوع سیستم بسته شدنشان دسته بندی کرد.

نوع دیگری از زانوبند هستند که، شما آنها را مانند جوراب می پوشید، فقط آنها تا زانوهای شما بالا می روند و در پایین آنها گرد نمی شوند. آنها چندان راحت نیستند زیرا باید قبل از پوشیدن اسکیت خود، آنها را بپوشید و قبل از اینکه بتوانید آنها را بردارید باید اسکیت های خود را خارج کنید.

زانوبندهای کشویی و آستین دار همچنان می توانند دارای نوار چسب و تسمه های سفت کننده باشند تا از تناسب بیشتر مطمئن شوند. شما می توانید برای اطلاع از انواع زانوبند و لوازم ایمنی اسکیت از آکادمی اسکیت در غرب تهران کمک بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *