تصویر-قیمت-کلاس-اسکیت-در-تهران--9654

آموزش اسکیت از مبتدی تا پیشرفته

آموزش اسکیت از مبتدی تا پیشرفته

خیلی از افراد به دنبال آموزش اسکیت از مبتدی تا پیشرفته هستند. چه بخواهید در اسکیت سواری یک حرفه ای باشید و یا آن را فقط یک فعالیت سرگرم کننده در نظر داشته باشید، تسلط بر هنر اسکیت سواری چیزی است که بسیاری از بچه ها برای آن تلاش می کنند.

اما چگونه می توان برای آن پرش‌ها، یا چرخش‌های فانتزی آماده باشید، در صورتی که تعادلتان را حفظ کنید؟  شما باید تعادل و هماهنگی لازم را برای ماندن روی اسکیت های خود بدون افتادن به دست بیاورید.

در ادامه آکادمی اسکیت حسن قراگوزلو بهترین کلاس اسکیت کودکان در غرب تهران آموزش اسکیت از مبتدی تا پیشرفته را بررسی می کند، تا با خیالی راحت اسکیت سواری کنید.

آموزش اسکیت سواری

اسکیت سواری یک ورزش پرطرفدار و هیجان‌انگیز است. این ورزش در سراسر جهان توسط جوانان و بزرگسالان دنبال می‌شود. در زیر چند مرحله برای آموزش اسکیت سواری آورده شده است:

  1. آشنایی با تجهیزات: اولین قدم برای شروع به اسکیت سواری، آشنایی با تجهیزات است. باید اسکیت ها را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که درست بسته‌اند. همچنین، از هماهنگی درست بین پاشنه‌ها و لبه‌ها اطمینان حاصل کنید.

  2. آموزش تعادل: قبل از شروع به حرکت، باید مهارت تعادل را به دست آورید. می‌توانید با ایستادن روی اسکیت و با داشتن تکیه بر روی دیوار یا سطح استوانه‌ای، به آرامی حرکت کنید و تعادل خود را پیدا کنید.

  3. آموزش حرکت پیشرفته: پس از به دست آوردن تعادل، آموزش حرکت پیشرفته است. ابتدا زانوها را خم کنید و بعد با یک پا راه بروید و سپس با پا دیگر. به آرامی و تدریجی سرعت را افزایش دهید و با تعادل حرکت کنید.

  4. آموزش ترمز: برخی روش‌های ترمز در اسکیت سواری شامل کشیدن پا عقب و ترک سطح استوانه‌ای و یا استفاده از ترمزهای خارجی روی اسکیت هستند. مهم است که تا حد امکان روشی را برای ترمزگیری انتخاب کنید که برای شما راحت و ایمن است.

  5. مراقبت از ایمنی: همواره قبل از شروع اسکیت سواری، از استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کلاه، محافظ سینه و زانو و مچ‌پاها استفاده کنید.

  6. تمرین و بهتر شدن: بهتر شدن در اسکیت سواری نیازمند تمرین مداوم است. می‌توانید با انجام حرکات ساده و متعادل شروع کنید و سپس به حرکات پیچیده‌تر و با سرعت بالاتر پیش بروید.

توصیه می‌شود که قبل از شروع اسکیت سواری، با استاد مجرب و حرفه‌ای مشورت کنید و از آموزشهای مربوطه بهره‌برداری کنید. همچنین، حتماً قوانین و مقررات امنیتی مربوط به اسکیت سواری در محل مورد نظر را رعایت کنید.

چگونه بدون افتادن اسکیت کنیم؟

ترس از افتادن می تواند شما را از انجام یک فعالیت جدید عالی مانند اسکیت سواری، باز دارد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که هر کس در هنگام شروع، ایراداتی دارد. شما باید هر چه زودتر بر این ترس غلبه کنید.

تصویر-قیمت-کلاس-اسکیت-در-تهران--9654

آموزش اسکیت از مبتدی تا پیشرفته چگونه است؟

ابتدا، با راهنمایی متخصص و مربی در بهترین کلاس اسکیت در تهران، در یک محیط امن تمرین کنید. یک پیست کوچکتر برای داشتن احساس مانور قبل از رفتن به پیست های بزرگتر مفید است.

برای هر اسکیت باز جدید، ضروری است که خود را به وسایل محافظتی مانند پد زانو و آرنج، محافظ مچ دست و اسکیت مناسب مجهز کنید. بهتر است از یک سطح مناسب برای مهارت خود شروع کنید و دریابید که چه پیست های اسکیتی متناسب با توانایی شما هستند. در نهایت، برای شروع، از زمین هایی با شیب یا نزول ناگهانی مانند رمپ و پله اجتناب کنید.

انجام تمام این اقدامات احتیاطی باید به رفع نگرانی از افتادن در هنگام شروع این فعالیت جدید بزرگ کمک کند!

قدم های اول اسکیت بازان مبتدی

اگر یک اسکیت باز مبتدی هستید و می خواهید بدانید که چگونه بدون افتادن اسکیت کنید، اولین قدم مرور اصول اولیه است. درک موقعیت آماده در اینجا کلید اصلی است. این موضع پایه محکمی را برای شما فراهم می کند به طوری که پس از حرکت، مستعد تکان خوردن نباشید.

قرار گرفتن در وضعیت آماده ساده است ، پاها باید موازی باشند و به اندازه عرض یک دست از هم فاصله داشته باشند، زانوها روی انگشتان پا به جلو خم شوند و بدن در حالت عمودی قرار گیرد و وزن روی نیمه جلوی پای شما بیفتد، نه پشت!

همچنین برای اسکیت بازان مبتدی ایده خوبی است که نکات حرفه ای را در مورد نحوه شروع اسکیت، حفظ سرعت متوسط ​​و توقف هموار دریافت کنند. تسلط بر مراحل اولیه مانند اینها و انتقال صحیح بین گام‌ها و موقعیت‌های سر خوردن می‌تواند به مبتدیان کمک کند تا روی اسکیت خود ثابت بمانند.

بیشتر بخوانید:

آموزش اسکیت به کودکان

اسکیت سواری چقدر کالری می سوزاند؟ 

فواید اسکیت سواری

اسکیت سواری یک فعالیت بسیار مفید و سرگرم‌کننده است که فواید زیادی برای سلامتی و ذهن دارد. برخی از فواید اسکیت سواری عبارتند از:

  1. تقویت عضلات: اسکیت سواری باعث تقویت عضلات اندام تحتانی از جمله ران، زانو، پا و پشت بازو می‌شود.

  2. افزایش استقامت: این ورزش باعث افزایش استقامت قلبی و عروقی می‌شود و بهبود عملکرد قلب و سیستم قلبی-عروقی را دنبال می‌کند.

  3. سوزاندن چربی: انجام اسکیت سواری می‌تواند برای بهبود سطوح چربی و کالری مفید باشد و به کنترل وزن کمک کند.

  4. بهبود تعادل: اسکیت سواری باعث بهبود تعادل بدن و هماهنگی عضلات می‌شود و می‌تواند به تقویت عضلات مربوط به تعادل کمک کند.

  5. کاهش استرس: فعالیت‌های ورزشی مانند اسکیت سواری می‌توانند به کاهش استرس و افزایش احساس رفاه و آرامش کمک کنند.

  6. تمرین قلبی-عروقی: اسکیت سواری می‌تواند به عنوان یک فعالیت تمرینی قلبی-عروقی موثر برای دستیابی به سلامتی قلب و عروق باشد.

  7. سرگرمی و تفریح: علاوه بر فواید فیزیکی، اسکیت سواری یک فعالیت سرگرم‌کننده و تفریحی است که می‌تواند به بهبود مزاج و روحیه کمک کند.

شما می توانید جهت اطلاع از یادگیری اصولی اسکیت  به این لینک مراجعه کنید.

با توجه به این فواید، اسکیت سواری یک فعالیت ورزشی کامل و سرگرم‌کننده است که بیشتر افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

جلو افتادن را تمرین کنید!

اگر در حین اسکیت سواری نگران زمین خوردن هستید، تمرین افتادن به جلو بسیار مهم است. این به شما کمک می‌کند به جای آسیب‌دیدگی احتمالی، با این ایده که با وسایل حفاظتی خود به زمین برخورد کنید، راحت باشید.

برای تکمیل این تکنیک، باید زانو بزنید و بپرید تا محافظ زانو خود را لمس کنید. انجام این کار به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید که زانوهای خود در هنگام پوشیدن پدهای مناسب چقدر ایمن هستند و به شما اطمینان می دهد که افتادن به سمت جلو بر روی آنها بهتر از زمین خوردن به سمت عقب روی کمر یا باسن است.

علاوه بر این، تمرین ضربات از حالت ایستاده نیز می تواند به کاهش قابل توجه ترس شما از افتادن کمک کند. برای انجام این کار، در وضعیت آماده روی مقداری چمن بایستید و دستان خود را جلوی خود بالا ببرید، سپس زانوهای خود را عمیقاً خم کنید تا روی چرخ های جلوی خود بچرخید.مطمئن شوید که هر دو زانو بند را زده اید.

شما می توانید جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با آموزش اسکیت از مبتدی تا پیشرفته با آکادمی اسکیت حسن قراگوزلو تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *