تصویر-انواع-اسکیت-سرعت-0343

انواع اسکیت سرعت

انواع اسکیت سرعت

انواع اسکیت سرعت کدامند؟ اسکیت سرعت یک ورزش روی یخ است که در آن بازیکنانی که اسکیت می پوشند در مسیرهای یخ بیضی شکل مسابقه می دهند. اسکیت بازان سرعت می توانند به حداکثر سرعت حدود 60 کیلومتر در ساعت دست یابند. این ورزش همچنین بخشی از بازی های المپیک زمستانی از سال 1924 است. ایده این ورزش در اسکاندیناوی و هلند آغاز شد، جایی که بومیان استخوان ها را به کفش های خود می چسبانند و از آن برای سفر در رودخانه ها، دریاچه ها و کانال های یخ زده استفاده می کردند. در سال 1642 اولین باشگاه رسمی اسکیت  افتتاح شد و در سال 1763 اولین مسابقه رسمی اسکیت سرعت در انگلستان برگزار شد. اولین مسابقات جهانی اسکیت سرعت در سال 1893 برگزار شد و اکنون هر سال برگزار می شود.

تصویر-انواع-اسکیت-سرعت-0343

اسکیت سرعت به عنوان یک نوع حمل و نقل سریع به صورت متقاطع بر روی دریاچه ها و رودخانه های یخ زده آغاز شد. این یکی از باستانی ترین انواع ورزش روی کره زمین است و در قرن نوزدهم در اروپا و آمریکای شمالی به یک بازی پیشرفته و تهاجمی تبدیل شد که به سریعترین بازی غیر مکانیکی تبدیل شد. اسکیت بازها می توانند در هر ساعت به سرعت بیش از 50 کیلومتر (هر ساعت 31 مایل) که فقط توسط بدن و به خصوص پاهایشان سوخت می شود، دست یابند.

اسکیت سرعت مقدمه خود را در برنامه المپیک در بازی های زمستانی 1924 ارائه کرد. برای مدتی طولانی، بازی‌های المپیک زمستانی رویداد اصلی برای اسکیت بازان سرعت بود که در مسافت‌های انفرادی عناوین کسب کردند. اسکیت در نهایت از طریق کانال به انگلستان گسترش یافت و به زودی اولین باشگاه ها و پیست های مصنوعی شروع به شکل گیری کردند.

انواع اسکیت سرعت

رقص یخ

این یک نوع از انواع اسکیت سرعت است که شامل یک زوج است که در حالی که یکدیگر را در آغوش گرفته اند روی یخ می رقصند. پرش و پرتاب در این نوع اسکیت سرعت مجاز نیست.

آهنگ کوتاه

این نسخه ایمن تر از انواع اسکیت سرعت است که در یک مسیر کوتاه 111 متری با اقدامات احتیاطی بیشتر مانند گارد و … مسابقه داده می شود.

مسیر طولانی

این یک نوع از اسکیت سرعت است که شامل مسابقاتی است که در یک پیست 400 متری انجام می شود در حالی که از اقدامات احتیاطی بسیار کمتری در مقایسه با مسابقات سرعت پیست کوتاه استفاده می شود. هم

برای مردان و هم برای زنان برگزار می شود، اما زنان اجازه دارند مسافت کمتری را طی کنند.

بیشتر بخوانید:

فواید اسکیت سواری

بهترین اسکیت های غلتکی کودکان نوپا 

تجهیزات مورد نیاز برای انواع اسکیت سرعت

اسکیت سرعت و محافظ گردن

اسکیت بازها از محافظ های گردنی به سبک پیشانی استفاده می کنند که ناحیه گلو را برای پیشگیری از آسیب های گردن می پوشاند.

اسکیت سرعت و پد ساق پا

تجهیزات محافظی که توسط اسکیت بازها برای محافظت از استخوان ساق پا در برابر هر گونه آسیب استفاده می شود.

همچنین شما می توانید جهت اطلاع از قیمت لوازم جانبی اسکیت  به این صفحه بروید.

اسکیت سرعت و زانوبند

اینها برای حمایت از مفاصل و محافظت از آنها در برابر آسیب استفاده می شود.

اسکیت سرعت و دستکش

دستکش های مخصوص اسکیت ضد برش ساخته شده از چرم برای کاهش خطر بریدگی پوشیده می شوند.

اسکیت سرعت و کلاه ایمنی

اسکیت بازان حتی در مسیر کوتاه از کلاه ایمنی برای محافظت بیشتر در برابر صدمات استفاده می کنند.

اگر به دنبال آموزش اسکیت در تهران هستید همین حالا به این صفحه مراجعه کنید. 

تکنیک انواع اسکیت سرعت

اسکیت سرعت مسیر کوتاه

در طول اسکیت، اسکیت بازان بدن خود را به جلو خم می کنند، زانوها را خم می کنند و معمولاً بازوهای خود را برای حفظ حرکت تکان می دهند. هنگام عبور از گوشه ها، اسکیت بازها خیلی کم خم می شوند و اغلب با دست داخل یخ را لمس می کنند.

اسکیت سرعت در مسیر طولانی

اسکیت بازان مسیرهای طولانی نیز از تکنیک های مشابهی پیروی می کنند و معمولاً یک دست خود را پشت سر خود نگه می دارند تا در هنگام اسکیت کشیدن، کشش را کاهش دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *