انتخاب مربی اسکیت

انتخاب مربی اسکیت

سلام دنیا

اسکیت، یکی از ورزش های مهیج و مطرح در دنیاست و تمامی افرادی که می خواهند این ورزش را به طور جدی دنبال کنند، حتما باید زیر نظر مربی مجرب و کار بلد آموزش ببینند، چرا که این ورزش تکنیک های بسیار خاص و پیچیده ای دارد که یادگیری و رعایت آن ها بسیار مهم است. اما مربی اسکیت باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟ چه کسی را به عنوان مربی انتخاب کنیم؟

فواید ورزش اسکیت

ورزش اسکیت یک روش عالی برای بهبود تعادل بدن، تقویت عضلات و افزایش تناسب اندام است. این ورزش فواید بسیاری برای سلامتی جسم و روان دارد و می‌تواند به عنوان یک تفریح لذت‌بخش نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تقویت عضلات قلب و عروق

افزایش کالری سوزی و تناسب اندام

کاهش استرس و اضطراب

افزایش تمرکز و اعتماد به نفس

سرگرمی و تفریح

توصیه می شود قبل از شروع اسکیت، حرکات کششی و گرم کردن بدن را انجام دهید.در حین اسکیت، به طور مداوم بر حفظ تعادل خود تمرکز کنید. کلاه ایمنی، زانوبند و آرنج بند برای جلوگیری از آسیب دیدگی در حین تمرینات ضروری هستند.حرکات پویا و چرخشی را به تمرینات خود اضافه کنید تا تعادل و هماهنگی بدن خود را به چالش بکشید.یادگیری اسکیت به زمان و صبر نیاز دارد. در ابتدا ممکن است تعادل خود را از دست بدهید، اما با تمرین و ممارست می‌توانید به مرور زمان تعادل خود را ارتقا دهید.

شما می توانید جهت اطلاع از بهترین کلاس اسکیت در منطقه 5 تهران به این صفحه بروید.

ویژگی‌های بارز و مهم در اسکیت عبارتند از:

مهارت حرکتی: اسکیت مهارت‌های مختلف حرکتی از جمله پویا و ترکیبی مانند شتاب‌دهی، ترمزکاری، تنظیم سرعت و حرکات کنترلی را به کاربران آموزش می‌دهد.

تعادل و کنترل: در اسکیت بر روی صفحه نیمه دایره‌ای، تعادل و کنترل بدن بسیار مهم است. برای حرکت استادانه باید توانایی حفظ تعادل و کنترل آن را داشت.

ایمنی: استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کاسکت، مچ‌بند و زانوبند می‌تواند آسیب‌های ناگهانی را کاهش دهد و حفاظت از بدن در صورت سقوط یا برخورد فراهم کند.

تنوع و خلاقیت: اسکیت به کاربران امکان می‌دهد تا به خلاقیت خود در حرکات، رقص و اجراهای متنوعی بپردازند و این ویژگی باعث جذابیت و سرگرمی بیشتر می‌شود.

شما می توانید جهت اطلاع از تاثیر اسکیت بر روی رشد و قد کودکان به این لینک بروید.

تمرین و فعالیت بدنی: اسکیت یک فعالیت بدنی است که از ماهیچه‌ها و سیستم قلب و عروق کار می‌کند و باعث افزایش تناسب اندام و بهبود استقامت می‌شود.

فرصت برقراری ارتباط اجتماعی: اسکیت فرصتی برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگران را فراهم می‌کند، زیرا شما می‌توانید در همان زمینه‌ها و پارک‌های اسکیت با دیگر علاقه‌مندان به این ورزش آشنا شوید و با آن‌ها تعامل داشته باشید.

مربی اسکیت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اسکیت، ورزشی است که طرفداران خاص خودش را در هر سنی دارد و با داشتن یک جفت کفش اسکیت، می توانید آن را انجام بدهید. خیلی از مواقع، افراد با دیدن ویدیوهای آموزشی در اینرنت، این ورزش را یاد می گیرند، اما در نظر داشته باشید که یادگیری اصولی زیر نظر مربی می تواند از شما یک اسکیت باز ماهر بسازد. پس اگر می خواهید این ورزش را به طور حرفه ای دنبال کنید، لازم است که ابتدا مربی برای خود انتخاب کنید و حتما توجه داشته باشید که باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

• آشنایی کامل با اصول و تئوری های اسکیت را داشته باشد، اطلاعات کافی از این ورزش داشته باشد تا بتواند اطلاعات شما در طول یادگیری را نیز بالا ببرد. 

• یکی مربی اسکیت باید تمامی دوره های عملی را پشت سر گذاشته باشد و مدرک مربیگری داشته باشد. 

• از آمادگی جسمانی و اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد تا هنرجو تشویق به یادگیری شود. 

• روابط عمومی و اجتماعی بالایی داشته باشد و بتواند با برقراری ارتباط دوستانه با هنرجویان خود، آموزش های لازم را ارائه بدهد. 

• زمان بندی مناسب برای هر مرحله یادگیری اسکیت از مهم ترین ویژگی هایی است که مربی باید داشته باشد و در واقع باید بداند که از کجا باید شروع کند تا هنرجو جذب این ورزش شود.

مزایای یادگیری اسکیت زیر نظر مربی

اسکیت، ورزشی است که رشته های مختلفی دارد، مانند اسکیت سرعت، اسکیت فری استایل، اسکیت استقامت و اسکیت برد که هر کدام قوانین خاص خود را دارند و زمانی که شما با اصول و قواعد اولیه آشنایی کامل داشته باشید، می توانید با اطمینان از حفظ سلامتی تان، این ورزش را به طور حرفه ای ادامه بدهید. یادگیری این ورزش زیر نظر مربی اسکیت می تواند مزایای زیر را برای شما به همراه داشته باشد:

• ایجاد حس اعتماد به نفس بیشتر 

• یادگیری ترفندهای بازی

• یادگیری اصول اولیه ای مانند فرود آمدن که سخت ترین قسمت یادگیری است

• کاهش احتمال بروز هر گونه صدمات فیزیکی و زمین خوردن ها

• تشویق شدن به ادامه ورزش در سطوح بالاتر و حرفه ای 

بهترین مربی اسکیت چه کسی است؟

حسن قراگوزلو، مربی بین المللی اسکیت پایه و سرعت است که فعالیت حرفه ای خود را از سال 1379 آغاز کرده و حکم قهرمانی کشور در رشته های اسکیت سرعت و هاکی را کسب کرده است. شما می توانید برای یادگیری اصولی و حرفه ای این ورزش، در آکادمی اسکیت قراگوزلو شرکت کنید که قبل از ثبت نام، تعیین سطح می شوید و تجهیزاتی مانند کفش اسکیت، کلاه، مچ بند و زانو بند در اختیارتان قرار داده خواهد شد. این آکادمی، دارای 7 پیست اسکیت اختصاصی در مناطق مختلف تهران می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *