تاثیر اسکیت بر روی رشد و قد کودکان9876

تاثیر اسکیت بر روی رشد و قد کودکان

تاثیر اسکیت بر روی رشد و قد کودکان چقدر است؟اسکیت، ورزش پر تحرک و مهیجی است که افراد در تمامی سنین می توانند آن را دنبال کنند. ورزشی که تمام عضلات بالا تنه و پا از جمله ران و باسن و کمر را درگیر می کند و باعث می شود تا عضلات قوی تری داشته باشید. بسیاری از والدین، کودکان خود را از سنین پایین برای یادگیری این ورزش در کلاس های آموزش اسکیت ثبت نام می کنند و این نظر را دارند که این ورزش می تواند به افزایش قد کودک شان کمک کند. اما آیا این نظریه صحت دارد؟ پس در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی تاثیر اسکیت بر روی رشد و قد کودکان بپردازیم.

آیا اسکیت بر روی رشد و قد کودکان تاثیر می گذارد؟

کودکان برای این که رشد بدنی و قدی خوبی داشته باشند، باید رژیم غذایی سالم و مقوی داشته باشند، اما این روزها ثابت شده است که ورزش در کنار رژیم غذایی می تواند مزایای بیشتری را به همراه داشته باشد. اکثر والدین به دنبال راهی برای افزایش قد کودک خود هستند و کودکان خود را در کلاس های ورزشی ثبت نام می کنند که این مزیت را به همراه داشته باشد. شاید شنیده باشید که اسکیت یکی از ورزش هایی است که بر روی قد و رشد کودکان تاثیر می گذارد. همان طور که پیشتر اشاره کردیم، هنگام انجام اسکیت، تمام عضلات بدن و پاها درگیر می شوند و به حرکت در می آیند و این باعث می شود که خونرسانی به استخوان ها و اندام های بدن بیشتر شود که بر رشد بدن تاثیر می گذارد. حتی در بسیاری از موارد دیده شده که کودکانی که از سنین پایین تر، این ورزش را به طور حرفه ای آموزش می بینند، بلند قدتر خواهند شد.

تاثیر اسکیت بر روی رشد و قد کودکان7856

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که بعضی از کودکان بنا به دلایل ژنتیکی ممکن است رشد قدی کمتر یا کندتری داشته باشند، که درمانی برای آن وجود ندارد و طبیعی است که ورزش هایی مانند اسکیت نتواند تاثیر چندای بر روی افزایش قدشان بگذارد، اما بی تاثیر هم نخواهد بود. مورد دیگری که والدین باید در نظر داشته باشند این است که ایمنی و سلامتی کودک بر هر موضوع دیگری مقدم است و اگر کودک توان جسمانی مناسبی برای یادگیری اسکیت ندارد، او را وادار به انجام این کار نکنید.

زمان مناسب یادگیری اسکیت برای افزایش رشد و قد کودکان

رشد قدی و وزنی کودکان از آغاز تولد تا هجده سالگی ادامه پیدا می کند و هر چه کودک ورزش هایی مانند اسکیت را زودتر شروع کند، اثرات آن هم زودتر نمایان خواهد شد. با این توصیه می شود قبل از ثبت نام کودک در کلاس های اسکیت، حتما با پزشک در این باره مشورت کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که ورزش به تنهایی نمی تواند بر رشد و قد کودک تاثیر بگذارد و نیاز است که در کنار آن، رژیم غذایی سالم و مقوی هم در نظر گرفته شود.

دیگر مزایای اسکیت در کنار تاثیر بر روی رشد و قد کودکان

درست است که اسکیت می تواند باعث افزایش رشد و قد کودک شود، اما قطعا مزایای دیگری را نیز به همراه دارد. از جمله:
• تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن
• حفظ سلامت اندام های بدن
• بهبود وضعیت تعادل بدن
• بهبود تمرکز
• سوزاندن چربی ها و کالری های اضافی بدن
جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آموزش اسکیت در آکادمی اسکیت قراگوزلو، با شماره های زیر تماس بگیرید:
09351242404
09125933364

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *